lördag, december 01, 2007

att förstå precis allting

sverkcer sitter djupt försjunken i en adventskärva som obsalut inte vill lysa någonting alls hur man än hänger upp den och byter ut allting som borde fungera

det var den underligaste skärva jag någonsin har

och han knallar över till embryo och plingar på: BING BONG

embryo öppnar med en toppluva och en mugg glögg: BING BONG

har du en glödlampa över eftersom den här är helt fel alltid det säjer jag nu yo

kom in kom in

hela huset är fullt av allting och ingenting som ska hängas upp överallt och inte ingenstans eftersom morran och farran har haft ett rådslag och: eftersom klimatchocken borde man inte släcka ned istället för att tända upp

nja säjer sverkcer det är nog arbiträrt det där eftersom teven kylskåpet ugnen med julskinkan brödrosten datorerna elvärmen

äggvispen säjer embryo

äggvispen

yo

vad är en äggvisp det undrar jag nu

åh en sån där

en sån

yo

vad har man den till det undrar jag nu yo

vispar ägg

jaha

alltså: äggvispen dammsugaren akvariepumpen elmangeln hårtorken våffeljärnet

morrmaskinen säjer embryo

morrmaskinen

yo

vad är en morrmaskin det undrar jag nu yo

en sån där

en sån

yo

vad har man den till det undrar jag nu yo

man morrar i äggen

morrar i äggen det undrar jag nu yo

ja när man ska göran hål och slänga upp saker till exempel en bokfylla

alltså: morrmaskinen äggvispen och all annan elektrisk apparatur som man omger sej med som man tror sej behöva men egentligen inte alls

ja säjer embryo som till exempel den elektriska ålen den är väldigt onödig

vad är det i den där glöggen det undrar jag nu

yo