torsdag, december 06, 2007

flygstrejka

farran sitter med europakartan och letar efter dom allra viktigaste platserna i tillvaron sommaren 2008: salzburg och innsbruck

och beijing säjer brollan

farran tittar upp från kartan: beijing

ja: os carro stefan holm nystrand systrarna kallur damfotboll allt det där

men beijing ligger ju i kina

ja

det blir fruktansvärt långt att åka tåg

men det går det gör det

och farran mest frustar och dyker ner med pekfingret i kartan: om man tar tåget till hamburg och sedan ner genom frankrike eller kanske raka spåret genom tyskland

morran: man kunde stanna till vid rivieran en liten stund och sola sej och ta ett glas franskt

och farran sitter med öppen mun och smakar på ordet: franskt

och embryo: om vi gör en lov över bryssel kan vi demonstrera lite mot lite ditten och datten som dom där otroligt korkade marknadsliberalerna sysslar med

och farran sätter ett finger i luften: vi får skaffa varsitt tågluffarkort eftersom man kunde tänka sej en tidig start genom provence loiredalen champagne herregudrun: bordeaux bourgogne

jag vill ha ett som funkar hela vägen till beijing eftersom j-o waldner säjer brollan

och farran gör halt mitt i drömmen om ett glas franskt: j-o

yo

det undrar jag nu yo om han verkligen ställer upp

klart han gör: j-o ställer alltid upp

och farran viker ihop kartan mycket fundersamt: j-o

yo

menar du det på fullt allvar: j-o

obsalut

zlatan också då får vi köpa en större karta över hela alltihop och boka biljetter på transsylvaniska järnvägen det säjer jag nu yo eftersom det finns bara en j-o det säjer jag nu

yo