torsdag, december 13, 2007

sankta embryo

det har varit en lång natt och grillerstugan är full av griller det säjer jag nu yo

och någon säjer trött: jamen nån måste ju

ingen räcker upp handen: jag vägrar obsalut

jamen nån måste ju

och brollan häller i sej en en och en halv liter julmust och reser sej och säjer: embryo får det bli han är längst

är jag ju inte jag är minst kortast

och abuabu med en lussebulle i handen: embryo får det bli han har längst hår i håret

har jag ju inte jag har typ stubbe

och sverkcer stänger av disneys julklassiker på disneydvd med fjärrisen och säjer: embryo får det bli han är den enda som kan sjunga

kan jag ju inte jag låter som en julkärve

hämta skruden

hämta kronan

hämta ljusen

hämta brickan kaffekannan pepparkaksgrubblarna lussebullrarna och klä på honom det säjer jag nu yo

nej nej låt bli

och alla: lusse lelle lusse lelle lusse lelle lusse lelle

och embryo: nej nej sluta låt bli

och sedan ser vi honom skrida fram ute i den nyfallna snön med ljusen brinnande i huvudet och brickan gnistrande av gula bullrar: det är som ett solsken som går där ute i vintermorgonen och embryos röst stiger som en låga mot den svarta rymden